Hur berättar man en hemlighet...

...tror att vi just har gjort det!

lördag 30 juli 2011

Bra dagar!

Tänkte bjuda er läsare på lite fina bilder som är tagna under de senaste dagarna men först lite text.

Vi stortrivs på hotellet. Det är inte inte alls svårt att få tiden att gå nu när vi har Hilda med oss. Hon har en del bekymmer med magen, så vi tycker lite synd om henne.. Men hon står på medicin som skall hjälpa så vi får bara försöka trösta henne så gott det går.
Hon är en mycket hungrig madame och får hon inte mat i tid så blir hon väldigt arg.
Det är så kul att börja lära känna denna lilla varelse. Hon visar redan vilken bestämd dam hon är!

Det är fantastiskt att ha Henrik och Ulla här. Ulla ser till att vi får lagad mat och Henrik får hjälpa till där det behövs.

Dessutom gör Signe stora stora framsteg!! Hon äter fulla portioner med ersättning nu, och är bara dagar ifrån att klara sig helt utan syrgas. I kväll skall hon få på sig lite kläder också.
Under två dagar har vi försökt ta passfoton på flickorna. Det finns en fotograf som samarbetar med sjukhuset som kommer till avdelningen.
Efter lång tid lyckades han få till en bra bild på Hilda igår, men Signe är svårare att få att vakna på beställning. Vi skall göra ett nytt försök i morgon.
Det finns ju en del krav på ett passfoto, bla så skall det vara taget rakt framifrån, båda ögonen öppna, vit bakgrund osv. Inte så lätt att få till på en bebis med andra ord!

Måste passa på att få tacka min bästa svägerska Anna som har skickat med Ulla en stor påse svenskt lösgodis och Marabou mjölkchoklad!!! Anna, du är bäst!!! TACK SNÄLLA!!! Precis vad jag behövde! <3

Njut nu av lite bilder!

Första mötet mellan Hilda och pappa!! <3

Första stunden med farmor!

Favoritpositionen!

Mums! 

Blöjbyte på hotellrummet!


Matdags!

Kärlek!

Behöver jag säga att det inte är några som helst problem med att få hjälp att ta hand om Hilda!! ;)

Tack igen för att ni följer oss på vår resa! Äntligen känns det som om en stundande hemresa är inom greppbart avstånd. Med det nya hotellrummet och med Hilda med oss så känns vardagen så mycket lättare och tiden går ännu lite fortare! 
Jag har idag varit här i 7 veckor, vilket känns som en enorm bedrift! Jag är dessutom så lycklig över att saker och ting fungerar där hemma, Ni på Kungsbyn; ni gör ett kanonjobb! Är så stolt över er alla!!! Å ni som hjälper mig med hästarna, jag är så tacksam! Nu dröjer det inte allt förlänge innan vi ses igen, hoppas jag! 

/M

10 kommentarer:

  1. Låter helt underbart! Hoppas att lilla Signe snart får bli utscheckad från alla apparater och får återse sin syster och mysa med resten av familjen, det behöver hon!
    Många kramar,
    Anu/Nipi

    SvaraRadera
  2. Jag blir helt rörd. Så fina bilder på Hilda, pappa och farmor. Hoppas att ni får till passbilderna på båda tjejerna också, förstår att det inte är lätt. Kramar i massor! Louise

    SvaraRadera
  3. Gud vilka fina kort!! Va lycklig Henrik ser ut! Jag längtar till ni kommer hem! Tänk att ni äntligen är föräldrar!!
    Kram /Pia

    SvaraRadera
  4. Vilka underbara bilder! =) Det lyser om Henrik!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Vill börja med att säga grattis till dig och Henrik att ni blivit föräldrar till dessa underbara underverk, Grattis!

    Hittade dig och din blogg på surrogat forumet :-)då jag och min man förhoppningsvis om allt går bra ska bli föräldrar på samma sätt i okt-dec, beroende på hur bråttom de små har att se världen...

    Har som sagt följt din blogg sedan jag hittade den för ett par veckor sedan och jag måste bara säga vilken oerhört stark människa du är och tack för att du delar med dig av er resa!

    Blev inspirerad av dig och har själv startat en blogg är bara så rädd att jag ska ha jinxat något...

    Massor med kramar från A

    P.s Har massor med frågor kring det praktiska i Indien och med de svenska myndigheterna som jag kanske kan få ta med dig efter hand?D.s

    SvaraRadera
  6. Ojojoj, jag blir helt rörd när jag ser bilderna! Såå roligt att se Henrik och Ulla med lilla Hilda. Måste vara så härligt för dig att Henrik är på plats, nu är ni samlade hela familjen! Kom hem snart så vi får träffa er alla, LÄNGTAR. Kramar Anna G

    SvaraRadera
  7. På första bilderna tyckte jag Hilda var lik dig, men nu tycker jag hon är jätte lik Henrik!!
    Hon ser ju riktigt fin och stark ut!! Min gudson ( för 31 år sedan!) såg ut som en plockad vaktel med ET-huvud när han var i Hildas viktklass!!
    Se nu till att du blir ordentligt bortskämd, det har du gjort dig förtjänt av!!

    SvaraRadera
  8. Åh vilka underbara bilder! Hilda är så söt! Henrik ser så glad och lycklig ut,farmor likaså!! Gud vad kul ,så glad för er!
    Kram /Emelie

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder, så mycket lycka och kärlek de visar! :-)
    Fantastiskt att se! Otroligt att 7 veckor redan har gått!
    Hon är verkligen supersöt lilla Hilda!
    Många kramar till hela familjen!

    SvaraRadera
  10. Underbart söt Hilda och fina bilder på glad Henrik och Ulla!
    Kram från Charlotte som sitter i varm svensk sommarnatt

    SvaraRadera