Hur berättar man en hemlighet...

...tror att vi just har gjort det!

fredag 15 juli 2011

En dag av lättnad!

Signe mår, under omständigheterna, riktigt bra!
Hon är lätt sederad (lugnande) och står på smärtstillande. Magen är mjuk och fin och hon är inte lika svullen i ansiktet heller. Hon har kräkts en del, men det var något vi kunde vänta oss. Kommer nog att fortsätta göra det tills hon börjar få mat igen.
Planen är att hon skall klara sig utan respiratorn framåt söndag. Hoppas, hoppas, hoppas att det blir så! De e hon verkligen värd!
Hennes läkare är mycket nöjd med henne idag!

Å så har vi lilla Hilda! Jag har fått vara med och mata henne två gånger idag. Jäklar vad hungrig hon är! Hon suger fast i nappflaskan och vill inte släppa taget. Jag lovar att hon är lika stark i suget som en välutvecklad lammunge! ;)
Tar henne bara ett par minuter att dricka upp sin portion. Sen vill hon ha mer... Sköterskorna bara skrattar åt henne! Hon grejar å snuttar, å suger i luften ett par minuter efter att matningen är klar, sen ger hon upp och somnar om. Men hon börjar definitivt tröttna på sonden som hon har kvar i näsan, hon har vid flera tillfällen varit nära att ta tag i den med sina händer... Man får passa henne noga, speciellt vid "rapningen" då händerna lätt åker upp.
Jag hoppas dock att sonden försvinner snart, gärna redan i morgon!

Fick meddelande om att DNA-analyserna är klara idag, MEN vårdcentralen i Västerås som tog prov på Henrik har inte fyllt i sin del korrekt, så nu tar det ytterligare dagar innan vi får brevet! KUL!!! (Not!) Nu har ju inte vi jättebråttom hem med tanke på Signes tillstånd, men va sjutton!! Hade ju inte varit kul att behöva vara kvar en vecka extra pga deras slarv!!

När det gäller bombningarna här i Mumbai så har de skett en bra bit ifrån oss. Myndigheterna (genom tv och tidningar) uppmanar till lugn och de avråder från att vistas i de centrala delarna av Mumbai. Som turist skall man hålla sig ifrån de största turistattraktionerna (Indian gateway/Taj Hotel m.m.) som varit drabbade vid flera tillfällen tidigare. Man skall helst inte ge sig in i stora folksamlingar osv... Så vi håller oss mest här på vårt hotell och på sjukhuset!

För er som missat det så är säsongen i full gång hemma, och jag saknar verkligen att vara en del av Kungsbyn när det är så där tokigt mycket att göra!! Saknar våra hundar, och mina katter!!! Å hästarna!! Å den svenska sommaren!! Nåja, skulle inte vilja byta flickorna mot något i hela världen, men jag ser verkligen fram emot då vi får komma hem allihopa! :)
Enligt läkaren så är det inte helt otroligt att tro att vi skall kunna åka hem innan Augusti är över, och det vore ju helt fantastiskt! Allt hänger på Signes förmåga att återhämta sig.

http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.1286006-tva-hariga-broder-fran-avesta

/M

5 kommentarer:

  1. Heja heja Signe! Det är hon verkligen värd, lilla kämpen!
    Å inte förglömma Hilda, verkar vara bra fart på henne!
    Trist med slarvet, men nu är ni snart hemma! Snygga killar ni har fått hem förresten! :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åhhh så glad jag blir när jag läser detta! Lilla lilla Signe!, vilken kämpe hon är! Förstår att du saknar "hemma"... Men snart snart är ni en hel familj igen!

    SvaraRadera
  3. Haha.. typiskt dig å jämföra Hilda med en lammunge.. Hiihihi! Å de är säkert lika söta som en oxå ;) Ps.. vill ha foto.. snäääälla *blink*

    SvaraRadera
  4. NU ska vi se om jag lyckas skicka en kommentar.
    Du ska veta att jag följer din blogg INTENSIVT. Gläds åt Hildas framsteg och våndas med Signes problem och tänker på dig!!Blir orolig när du inte skriver o.s.v.
    Vinsenterna är jättehäftiga ska du se.
    Kram från mig och dom andra på DD

    SvaraRadera
  5. Underbara framsteg! Sa skont att Hilda gillar flaskan och att Signes operation gick bra. Nu hoppas jag pa mera medvind i seglen sa att ni far komma hem snart! Saknar dig och langtar efter att fa se flickorna. Kramar i massor!

    SvaraRadera