Hur berättar man en hemlighet...

...tror att vi just har gjort det!

onsdag 20 juli 2011

Idag blir flickorna 7 veckor!
Det är helt otroligt vad snabbt tiden har gått. Till helgen har jag varit här i Mumbai 6 veckor!!

Idag tog vi i alla fall ett JÄTTE KLIV framåt. 
Idag fick Hilda flytta ut från NICU och hon och jag bor nu i ett eget rum här på sjukhuset.

Hoppas ni njuter av fotona lika mycket som jag njuter av att ha henne här!
<3




Hildas dagsvikt är 1645 gr.

När det gäller Signe så har hon en bra dag. Hon tränas fortfarande när det gäller andningen. Idag har de kunnat sänka trycket ytterligare. Hon fick plasma igår för att hjälpa till att bekämpa infektionen och det har hon svarat mycket bra på. 
Magen är fortfarande spänd, så där verkar inte hända så mycket. Men jag tror inte att vi kan förvänta oss så stor skillnad innan hon är ur respiratorn. Vilket hon förhoppningsvis kan vara inom en snar framtid.

Måste bara nämna vad kul det är att se glädjen hos mina föräldrar, och via skype även Henrik och hans föräldrar! Det är inte bara jag och Henrik som har längtat efter det här... Det finns så många fler omkring oss som blir glada för vår skull.
Jag har förstått att det är ett rikt antal läsare som följer vår resa, vilket jag tycker är helt fantastiskt. Ni ska veta att det värmer när jag läser era snälla kommentarer. Ni ger mig energi att orka!

KRAMAR Maria & en sovande Hilda

12 kommentarer:

  1. Åhhhh så fina bilder på er allihop! Saknar dock morfar på nån bild! =) Vilken lycka!!!

    SvaraRadera
  2. 1ooo takk for fiiiiine bilder :-) Fiiiin bebis <3<3<3

    SvaraRadera
  3. Hej Maria! Jag träffade Anna på Sjöbo marknad och jag brukar fråga efter en årlig uppdatering om hur det är med dig. Hon nämnde din blogg och nu har jag läst och glädjs med er. Du är samma kämpe som på gymnasiet. Jag önskar er all lycka till och hoppas att ni får njuta av ett vardagligt familjeliv snart. Många kramar Pernilla / företagarprogrammet Spyken

    SvaraRadera
  4. Hej! Jag är en av dem som följer och läser eran resa! :) jag blir så glad över hur bra de går nu och Hilda vilken otroligt söt liten kämpe! Ser en stolt mamma på kortet! Jag vill sända massor med kramar till er och att Signe snart blir bra och att även hon kan få vara med er! Mina svärföräldrar bor ute i kungsbyn så de är lite extra spännande att följa eran resa! Många kramar johanna

    SvaraRadera
  5. Jadu Mia det är så kul att läsa om hur det går för er och nu även se dessa fina bilder! Supermysigt, hon är verkligen fin, lilla Hilda! Kram

    SvaraRadera
  6. Åh Maria! De ör helt underbart att få se bilder! vilket underbart liten flicka! massa lycko-kramar!!
    Kram Emelie

    SvaraRadera
  7. Gud va fina ni är!!!!! <3 /Pia

    SvaraRadera
  8. Men oj vilka underbar bilder. Måste erkänna att tårarna rinner när jag läser din blogg i dag. Bilden på dig och lilla skruttan är otroligt fin och stark. Det är mycket kärlek i den bilden och bara det att du håller din lilla dotter utan att bära "gröna kläder". <3 Kram Pernilla

    SvaraRadera
  9. Fina fina Hilda och fina fina mamman. Jag blir helt rörd när jag ser bilderna! Kramar i massor /Louise

    SvaraRadera
  10. Tack för länken till din blogg! Har suttit och läst i ett par timmar nu och leenden har varvats med tårar som rinner nerför mina kinder. Tänker på er alla och önskar er mycket styrka - ffa till lilla Signe som är så tapper. Många kramar från Nipi/Anu från FFS forum

    SvaraRadera
  11. Vilka underbara bilder. Ja, jag följer er också och är just nu utanför Berlin, men vill ändå skicka en varm hälsning. Blir så glad när jag ser dig med din dotter och ser fram emot att snart få se dig med båda dina döttrar. Underbart att se även Agneta och att få skymta Robert. Jag tänker på er alla och hoppas så att Henrik kommer till er mkt snart. Stora varma kramar, Sofi <3

    SvaraRadera
  12. Ohhh vilka fina bilder!!! Massa lyckokramar
    Therese

    SvaraRadera