Hur berättar man en hemlighet...

...tror att vi just har gjort det!

söndag 24 juli 2011

Överraskad och ensam!

STÖRSTA TACKET till Tina och ni andra på min tidigare arbetsplats Djurdoktorn! Idag kom det ett paket från dem med ett jättefint brev och massa pocketböcker å bebiskläder. Precis vad jag behöver! Tack för de fina orden som stod i brevet. Ni är så underbara, hela gänget! :)

Idag åker mamma & pappa hem igen. Blir tomt utan dem, men om ett par dagar kommer min älskade och flickornas pappa äntligen tillbaka. Han får med sig sin mamma som sällskap och extra hjälp.
Vi kommer att behöva åka omkring en del för att få ordning på pappersexcercisen och med flickorna på olika platser så är det guld värt att svärmor kan hjälpa oss.
Ser dessutom verkligen fram emot att få äta lite hemlagad lunch snart! :)

Framgångssagan fortsätter här. Signe har haft en bra dag. Hon matas med sockerlösning (5 ml var fjärde timme). Hon har INTE spytt en endaste gång igår eller idag! OM hon fortfarande mår bra i morgon så kommer sockerlösningen att bytas ut mot bröstmjölk!!!
SÅ SPÄNNANDE!!! Ni kan nog förstå att jag kommer att sova oroligt närmsta nätterna, innan vi vet om hon tål maten och klarar att få den igenom tarmarna.

Lilla Hilda har sett lite blek ut idag. I morgon kommer man att ta ett blodprov för att se hur hon har det med sina röda blodkroppar. Om hon ligger lågt kommer hon troligtvis att få en omgång blod. När man är född så tidigt som våra flickor så har inte den egna produktionen av röda blodkroppar kommit igång fullt ut och det är inte ovanligt att man behöver hjälpa till lite där.
Båda flickorna har fått blod här tidigare.

Nu skall jag försöka få Hilda att somna. Så fort det närmar sig kväll så säter hennes mage igång att stöka.

/M

5 kommentarer:

  1. Kul med alla positiva nyheter och kul att paketet kom fram!!
    Här går livet vidare, Oden och Axel var på 1:a sidan på VT i dag - kul.
    Jag har försökt skicka massor av inlägg, men misslyckas hela tiden!! Jag har ett TIPS - om du inte redan tagit fotavtryck på töserna, så gör det. Man glömmer,förr än du anar så är hallen full av stora skor, då är det häftigt att titta på avtrycken!! Lite vattenfärg är inte farligt. Och så massor av närhet och kärlek.

    SvaraRadera
  2. Underbart med Signe! Alla framsteg är ju en lättnad att läsa om! Skönt att det ordnade upp sig med Henrik så att han kan komma till dig o de små igen! =) Du behöver lite avlastning o framför allt nån minut så du kan bara vara Maria en stund. Du har haft så himla mycket hela tiden o inte hunnit stanna upp o andas. Du är stark men du får vara rädd om dig! <3 Man sitter så långt ifrån o kan inte göra något för att underlätta, bara komma med en hälsning genom cyperspace! =) Men jag hoppas att alla våra tankar o hoppfullhet hjälper er!
    Jag läser ju upp bloggen för mamma o pappa o du anar inte hur många gånger rösten bryts o jag får bita ihop för att inte storgråta! =) Dina inlägg berör!
    Stor kram från oss alla!!

    SvaraRadera
  3. Underbart att läsa om era framsteg! =) Såå glad för er! <3 Skickar de allra varmaste tankarna till er och massa styrkekramar till dig Maria! Va rädd om dig/er <3 /Sandra

    SvaraRadera
  4. Heja eran fina familj!!! Underbart att läsa om framstegen flickorna gör. Så fina bilder du lagt ut! Det måste också kännas riktigt bra att Henrik kommer till er så snart igen.
    Maria, du är jättestark!

    Som så många andra sagt tidigare, "skäm bort" dina tjejer, de behöver det! Som mamma har jag också känt själv att jag behöver ha mina barn nära, så unna också dig själv att ha dina tätt intill - ni behöver varandra! Det är underbart att ha sina små barn i sängen - man kan inte krama dem nog mycket, titta på dem och ligga och viska mysigheter till varandra. Senast i natt kom lilla Clara smygande upp i vår säng och kramade mig och sa lite sömngrötigt "Mamma, jag tycker om dig". Det är lycka för en trött mamma.

    Hoppas jag lyckas med att få detta inlägg att "fastna".

    Vi tänker mycket på er! Önskar er fortsatta framsteg så ni snart kan komma hem. Sänder mycket styrka genom cyberrymden till dig, Henrik och era fantastiska barn!
    //Charlotte

    SvaraRadera
  5. Glad att du snart har Henrik hos dig! Och glad över att du har Hilda hos dig så mycket och att Signe gör sådana framsteg!
    Och fint att höra att paketet kom fram. De där pyttekläderna....
    Kan de verkligen passa? Hoppas du kan ha lite glädje av böckerna...kanske dagarna innan Henrik kommer... Kom snart hem!
    Styrkekram!
    /Malin

    SvaraRadera