Hur berättar man en hemlighet...

...tror att vi just har gjort det!

onsdag 27 juli 2011

Kolikbarn...

Ja, lilla Hilda har det riktigt jobbigt med kolik på kvällar och nätter. Idag har de äntligen satt in medicin, efter att jag igår hade 4 (!!) sköterskor inne hos oss samtidigt som på alla sätt försökte trösta liten. Hon har inte bajsat på 2 dygn och herre min gud vad hon kämpar för att få ut något nu.. Hoppas att det släpper snart.

Signe mår lite si så där! Efter att ha blivit lite slö så satte de henne på Cpapen. Inte för att hon egentligen behövde det utan mer för att hjälpa henne om hon känner sig trött.
Alla blodprov som är tagna är normala och rapporten idag säger att hon varit mer aktiv under natten igen.
Jag längtar så tills jag kan börja spendera lite mer tid med henne!

Jag har hållit på hela förmiddagen med att sammanställa alla papper som behövs inför flickornas medborgarskapsansökan. Jag har även fått kontakt med migrationsverket och fått reda på att han som ansvarar för den här proceduren går på semester v 32-33. Vi måste alltså få in alla papper till migrationsverket senast under nästa vecka. Så nu blev det lite bråttom.

I morgon kommer Henrik och Ulla, och då fixar vi de sista papperna sedan är det ett besök på konsulatet så fort som möjligt som gäller.
Spännande dagar som närmar sig nu för att fixa med allt!

KRAMAR M

2 kommentarer:

  1. Usch lilla Hilda, kolik är ingen höjdare... Emma hade det jättemycket de första veckorna... Man blir så frustrerad av att inte kunna hjälpa dem att ta bort smärtan... Jag brukade massera magen på henne när det var som värst, bara mjukt mjukt i små cirklar. Det hjälpte ibland. Det tar nog väldigt på Signe med allt som hänt så det är inte så konstigt om hon blir lite trött... Hoppas allt pappersarbete löser sig!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Härligt att de har kommit! Hoppas det blir bättre igen med både Hilda och Signe och att papperna blir klara fort! Mys ordentligt med Hilda! Många kramar

    SvaraRadera