Hur berättar man en hemlighet...

...tror att vi just har gjort det!

måndag 15 augusti 2011

Ettårig bröllopsdag!

Ja, igår den 14 Augusti firade Henrik och jag vår ettåriga bröllopsdag! Med tanke på den situation vi är i så var det svårt att få till en riktigt romantisk stämning, men Henrik gjorde så gott han kunde!

Ulla och jag var iväg på en liten shoppingtur på dagen. Efter det så åkte vi direkt till Signe på sjukhuset. Hon sov dock djupt så det blev ett kort besök. När vi kom hem så mötte Henrik mig i dörren med en stor bukett med 20 röda rosor. Han berättade då att han fått hjälp av receptionen att få tag på rosorna och de hade blivit så glada för vår skull och bara en knapp timme senare så kom halva personalstyrkan upp med en jättefin chokladtårta på som det stod Happy Anniversary på!!

Vi bestämde oss för att gå till grannhotellet och äta av deras populära buffé till kvällsmat. Åh, GUD vad GOTT det var!!!!!! Jag åt mig alldeles proppmätt!
Helt enkelt en riktigt bra dag!


Jag har så många fina minnen från vårt bröllop i fjol! Det var en magisk dag och kväll på alla sätt! 
Jag är så lycklig och tacksam över det liv jag får leva. Motgångarna testar oss ideligen, men i slutet så gör det oss starka! Jag lever ändå mitt drömliv!
Min kärlek, barnen, gården, familjen, vännerna, arbetet, djuren... 
Jag skulle inte vilja vara utan något av det!
<3



Idag har jag skickat iväg Ulla och Henrik på lite shopping och sightseeing. Sista chansen nu innan Signe kommer till oss.

Idag är det Independence Day i Indien. Det är deras nationaldag och årsdag från när de blev självständiga. Alla kontor och liknande håller stängt idag, men annars märks de inte så mycket av det, åtminstone inte här på hotellets område. ;)

/M


5 kommentarer:

  1. Ingen förtjänar allt detta så mycket som du. Kram /Pia

    SvaraRadera
  2. Gratulerer til dere 2 <3
    Er så glad for at du er så takknemlig for alt i livet og lar motgang styrke deg, inspirer meg !

    klem Monica <3

    SvaraRadera
  3. Grattis i efterskott till bröllopsdagen!
    Det var en härlig och minnesvärd dag!

    Så roligt att läsa och se hur ni har det!
    Här är det bara fint - allt flyter på bra!

    Saknar er Alla!
    Kom hem snart!
    Kramar från oss!
    Micke & Co
    Ps Hälsa UllaBulla

    SvaraRadera
  4. Hej Maria och Henrik !
    Jag fick idag reda på att du skriver och berättar om er livsresa på den här Bloggen. När jag först läste dina otroligt fina berättelser så rann tårarna. Tänk vad du, Maria och din Henrik har fått kämpa för något som för de flesta av oss är så självklart.Nu önskar jag och Lars att era små prinsessor samlar kraft och ork så att ni alla får komma hem till erat fina Kvistberga där ni kan börja leva som den nya härliga familj ni nu är. Ett stort grattis till era små tjejer och ett lycka till med hemresan. Många kramar från Eva Ljungberg och Lasse Ahlberg

    SvaraRadera