Hur berättar man en hemlighet...

...tror att vi just har gjort det!

torsdag 23 juni 2011

Upp och ner....

Nu har jag snart varit själv i Mumbai i en veckas tid, och igår blev våra flickor 3 veckor gamla. Snacka om att tiden trots allt flyger iväg!! :)
Vissa stunder tycker jag att tiden går långsamt, exempelvis när jag sitter här på hotellet och är uttråkad. Men ändå så blir det kväll och sovdags på ett kick. Det känns som om jag har kommit in i trallen nu...
Jag är INTE van vid att ta det så här lugnt, och jag får panik när jag tänker på hur mycket styrka och kondis man kommer att tappa. Tyvärr finns det inget gym på hotellet (inte för att jag är en gym-tjej, men det hade varit skönt att få röra lite på sig). Jag har försökt mig på lite promenader men dels risken att gå fel och inte hitta tillbaka och dels den tryckande värmen och den hemska trafiken gör att jag trivs bäst inne på mitt hotellrum trots allt! ;)

Hilda mår oförsämt bra! Hon får behålla all mat och hon sprattlar omkring med sina små armar och ben. Hon reagerar på ljud och på beröring. Hon är SÅ SÖT!!!
Signe har det tufft.... Efter gårdagens samtal med läkaren var jag riktigt riktigt orolig... Hon får inte behålla någon mat alls, plus att hon kräks upp magsaft även när hon inte blivit matad. MEN efter lite provtagning igår togs beslutet att ge henne blod, och vilken skillnad! Idag var hennes värden mycket bättre och hon har legat vaken och tittat sig omkring under längre stunder. Hon har även problem med saltbalansen i kroppen så hon får extra utav det också. Dock hann hon samla på sig en del vätska i kroppen igår och det var på väg upp i lungorna, så nu ligger hon återigen med Cpap'en inkopplad för att underlätta andningen. Men hon är så tapper lilla Signe.. Hon får verkligen kämpa hårt med allt nu! 
Varje dag som hon tar ett steg framåt känns som en seger!

Jag bjuder nu på en första bild av Hilda, här 15 dagar gammal!


Idag träffade jag dessutom två härliga svenska grabbar vars barn kommer att födas inom de närmsta veckorna. Så nu blir det midsommarfirande med dem och ett annat svenskt killpar (som har varit på sitt första besök här i Indien nu och de är alltså i den berömda 2WW (2 weeks waiting) innan de vet om "de är gravida" eller inte!) Det blir alltså jag, och fyra killar på ett hotell i Mumbai den här midsommaren!! 
Henrik, du kan vara lugn.... De har inget intresse av en sån som mig!! :)
SÅ HÄRLIGT att få prata lite svenska igen! Det här är dessutom två killar som är väldigt pålästa om hela processen med alla papper och dokument som måste till innan hemfärd! Ska bli så spännande att både lära känna dem men också att följa deras resa! 
De bjöd dessutom på en liten överraskning, men den berättar jag om en annan gång!

På lördag blir det stor fest då vår klinik har fått över 100 bebisar!!!! (Våra var något på 90...)
Festen hålls på det hotell där jag bor så det passar mig perfekt! Vilket underbart sätt att få nya kontakter och att umgås med människor! 

Jag tror att den här helgen kommer att gå fort.... :)


Nåväl mina vänner! Dags att scanna av Facebook, gmail, vanliga mailen, aftonbladet, vlt, expressen och en väldans massa andra sidor innan jag drar mig ett par våningar ner för kvällsmat!

Kram på er allihopa och ha en underbar midsommar!

7 kommentarer:

  1. Anna Gustavsson23 juni 2011 kl. 07:00

    Hej! Vad härligt att höra att det går frammåt med lilltjejorna... det är så kul att gå in och läsa dina inlägg. Vilken liten sötnöt Hilda är! Ha så trevligt med grabbarna på midsommar. Tänker på dig. Kramar från norr (anna)

    SvaraRadera
  2. Jag läser o förundras över din o tjejernas styrka! Vilken liten sötnos Hilda är! =)Härligt att även Signe har piggnat till lite efter blodgivan! Önskar dig o de små en riktigt bra midsommar! Skönt att du fått lite sällskap från Sverige! =)
    Alla här på Pederslund önskar dig en trevlig midsommar o vi tänker alla på er! Kram!

    SvaraRadera
  3. Härligt med uppdatering. Esters kommentar till Hilda "det är en gosig bebis", och mamma håller med :) Mysigt att få se en bild på ett av era underverk. Hoppas att Signe piggnar till och får komma ur cpapen. Massor med kramar till er! Och hoppas att ni får en bra midsommarafton! Kramar Louise

    SvaraRadera
  4. Hej Mia! Följer dig troget och med spänning! Underbart att din lilla Hilda mår så bra, och jag hoppas innerligt att det bara är en tidsfråga innan lilla Signe också får må bättre! Barnen som jag skrev till dig om föddes i v26 och hade också i början lite problem, men mår som sagt idag alldeles förträffligt och är två sprudlande charmtroll på 2 ½ år! Tänker på dig!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Anna Lundgren ( fd Olsson)23 juni 2011 kl. 16:30

    Men guuuu så söt hon är!!!
    Kärlek rätt igenom <3
    Så härligt att följa dig och läsa din blogg. Måste vara skönt att få lite svenskt sällskap. Då går tiden lite fortare och du behöver inte känna dig lika ensam.
    Hoppas att eran lilla Signe snart mår lika bra som sin syster.
    Tänker på dig!
    Kram från Anna

    SvaraRadera
  6. Åhh vilken guldklimp lilla Hilda!! :)
    Tänker massor på dig/er, hoppas lilla Signe mår ännu bättre snart! Ha en trevlig midsommar, härligt med sällskap! Sköt om er! Kramar Sandra

    SvaraRadera
  7. Såååå nydelig Hilde er <3<3<3

    Tenker masse på dere, og vær forsiktig Maria - ikke gå mye ute alene og vær veldig forsiktig i trafikken, blir litt bekymret når du er der nede alene.
    Klem Monica

    SvaraRadera