Hur berättar man en hemlighet...

...tror att vi just har gjort det!

fredag 19 april 2013

Phu igen..

Munnen och halsen är full i svamp och blåsor... Inte konstigt ungen kräks av minsta lilla.. Hon är ju känslig i halsen och har väldigt lätt för att kräkas och den kombinationen ihop med ovanstående "diagnoser" är inte helt toppen..
Medicin 4 gånger om dagen i 4 veckor, MINTSMAK som måste ges i munnen! Kräkvarning på den i allra högsta grad! Dock gick det ganska bra nu ikväll så vi får väl se.

Vi fick för säkerhetsskull göra en ny shuntöversikt, dvs en röntgen av hela shuntsystemet. Men allt såg bra ut. Bokad tid till Signes neurolog här i Västerås på måndag för uppföljning.

Signe har inte kräkts sedan i förmiddags, har visserligen "bara" fått vätskeersättning och nu på kvällen välling, men än så länge så har hon fått behålla det så nu hoppas vi att det har vänt för den här gången!
Å så fick vi en ny fungerande pump med oss hem från avdelningen..

Blev föresten lite "skrämd" när jag kom upp på akuten idag, för en sköterska mötte oss i dörren och sa Va bra att ni kommer nu, vi har väntat på er. Vi skall ta lite prover, sen kommer läkaren och sen ska ni ju bli inlagda! VA?? Inlagda, jag har inga grejer med mig. Jag har jäntan under kontroll, vi skall bara stämma av med en läkare att man inte misstänker tokeri med shunten.. Men när läkaren kom och vi fick prata ihop oss lite så blev det hemgång! Phu.. Borta bra men hemma bäst, ni vet...

En varm kram till en vän som har det jobbigt med sin son i södra delen av vårt land! Tänker på dig och hoppas att det vänder även för er snart! <3

Nu kvällsläggning och därefter kanske jag orkar ta mig ner och göra ett par timmars jobb, får se vad hjärnan mäktar med. Har nog årets tuffaste vecka framför mig så ber till gudarna att mina flickor är "dagis-friska" hela nästa vecka! <3

I morgon kommer solen igen, och med den ENERGIN!!!

Godnatt alla ni!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar