Hur berättar man en hemlighet...

...tror att vi just har gjort det!

måndag 24 oktober 2011

Längesedan nu....

Ja Kära läsare... Nu har flera av er hört av er och tycker att det är dags för en uppdatering!
Ja kan väl bara hålla med!!

Härifrån är det idel glada nyheter! Åtminstone sett ur ett större perspektiv. ;)

Signe mår bättre och bättre för varje dag. Hon äter bättre, hon växer (!!) och hon sover allt längre.
Det är hela tiden två steg framåt och ett steg bakåt.. Ett par bra nätter åtföljs av en mindre bra natt, ett par riktigt fina matningar slutar med en kräka osv...
Men allt som allt så gör hon framsteg!
Signe har sedan en knapp vecka tillbaka dessutom börjat med svarsleende! Ni må tro att hon är fin när hon ler!! Hon accepterar att ligga i barnvagnen allt bättre, både på promenaderna och att sova kortare stunder i under dagen.
Både läkare och sjukgymnasterna är nöjda med hennes framsteg. Både Henrik och jag tror stenhårt på hennes framtida utveckling utifrån vad hon visar idag. Hon är med på ett helt annat sätt nu än för ett par veckor sedan. Hon lyssnar, hon tittar, hon tar in...
Sen är det magen.......  .......men även den blir (långsamt) bättre. Hon får ont i magen, men inte längre varje gång hon äter och inte speciellt långa stunder. Hon bajsar ungefär två gånger per dygn och så länge det funkar så får hon inte allt för ont.

Sen har vi Hilda! Hilda mår precis som en bebis bör! Hon äter, sover, äter, sover, gnäller, äter lite till osv...
Hon är kort och tjock enligt BVC's kurva.

När det gäller pappersbiten så har det egentligen inte hänt något alls..... Men det kommer väl..

Hilda vägde idag 5,5 kg och Signe hela 3,7 kg!!!!! (med tanke på att hon stod helt still på 3-kilos strecket under tre veckor så är jag mer än överlycklig över vartenda gram som kan läggas på hennes kropp!)

Hur är det då att vara tvillingförälder??
Jo, nu när det börjar bli någon form av rutin på dagarna så är nätterna oftast okej, morgnarna är underbara, dagarna gås snabbt och smidigt och jag hinner absolut inget alls! Sen kommer eftermiddagarna och kvällarna..... De är INTE roliga.... I alla fall inte om man är ensam för då tycks  flickorna ha bestämt sig för att tävla i vem som gnäller/gråter mest!! Det är idel gråt, gnäll och dåligt humör som gäller...
Vi jobbar på att finna några bra rutiner även här, men det är inte alldeles enkelt!

Jag bjuder på lite bilder för att visa hur vi har det nu!








/M

4 kommentarer:

  1. Jag avundas inte dig att finnas till hands för två små pluttisar! Jag tyckte det var fullt upp med en åt gången! =) Men det gäller att hitta en rutin o det kommer du snabbt att göra. Underbara bilder på tjejerna! De är så fina Mia!!! Hilda ser ju ut som Emma! Liten o megarund! =P Det ser man inget av idag vill jag lova, 170 lång o smal som en tändsticka! =) Härligt att lilla Signe mår bättre! Bilden där de sitter brevid varandar o ler är ju såå fin! =) Skönt att det äntligen går på rätt håll!
    Många många kramar!

    SvaraRadera
  2. Åh, vad jag är glad att läsa dina rader! Har verkligen längtat efter nyheter och ffa såndana, av den "braiga" sorten. Flickorna är underbart söta och jag hoppas SÅ att det fortsätter i samma goda anda.
    Det där med rutin är svårt även med ett barn i den åldern. Det kommer så småningom när deras behov inte är lika akuta varje gång och de själva börjar få liiiite hum om hur saker och ting funkar - och att mamma alltid finns där. Njut och gosa en massa nu. Det är det de behöver allra allra mest :)
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Åhhh vad jag har längtat efter ett inlägg och att det sen var goda nyheter gör ju det hela ännu bättre! Vad roligt att få se bilder på lilltösarna... Så söta. Jag LÄNGTAR, LÄNGTAR, LÄNGTAR till jag får träffa dem. Tyvärr lär det dröja ett tag, har ingen hemresa planerad inom den närmsta tiden. Men... den som väntar på något gott heter det ju. Och nog väntar jag på något gott alltid, Hilda och Signe är ju riktiga guldklimpar. Är så glad att det verkar gå åt rätt håll, jag håller mina tummar och tår för att det ska fortsätta så. Och så hoppas jag att ni hittar någon form av rutiner som ska funka för er. Oj, nu blev det nästan en roman här! Hälsa Henke och pussa på tjejerna från tant Anna. Kramar i massor

    SvaraRadera
  4. Ååå for et fantastisk innlegg fra deg Maria! Endelig får dere nyte babytiden - dens gleder og utfordringer! Beundrer din styrke og du er en fantastisk mamma !

    Flotte bilder av jentene, så søte og jeg er så fasinert av tvillinger - de er sikkert en kjempe god støtte for hverandre også!

    Nå håper jeg vi ser mange positive updates fra deg! Er så glad ting har begynt å stabilisere seg! Hurra - jeg blir så glad!

    Hilsen Monica

    SvaraRadera