Veckan har börjat med två sjukhusbesök för Signe.
Igår träffade vi en "magläkare" från Gastroenheten. En väldigt trevlig och mjuk dam som VERKLIGEN LYSSNADE på allt jag sa. Tyvärr finns det ingen magisk medicin som kan hjälpa Signes mage att bli ännu bättre, eller att få bort kräkningarna. Hon tyckte absolut att vi skulle fortsätta att köra helt mjölkfritt en låååånnnnggggg period till. Magen läker inte på ett dygn utan vi måste räkna med att det tar tid.
Hon tyckte absolut att vi snarast skulle få kontakt med både dietist och logoped. Dietisen för att hjälpa mig med hur jag skall tänka kring hennes mag/näringsintag. Än så länge följer hon sin kurva bra men nu när vi lämnat ersättningen och endast ger välling och lite gröt så undrar jag om hon kommer fortsätta växa så bra.
Logopeden skall hjälpa Signe med övningar kring att äta, kring att klara av olika konsistenser, kring att ha sked m.m. i munnen. Ska bli intressant att se vad det ger!
Idag var vi återigen in och träffade en barnkirurg för att diskutera hennes magbråck. Även om inte bråcket syntes när vi var där så var kirurgen helt inställd på att hon skall operera det inom en relativt kort framtid.
Troligtvis så kommer hon att kunna opereras här i Västerås. Hon är så pass gammal nu och väger så pass mycket att hon skall klara av en kortare narkos utan större narkosrisk.
Jag tycker det känns jätteskönt att slippa åka iväg, varesig det hade blivit Stockholm eller Uppsala. Förhoppningsvis så behöver vi inte bli inlagda här utan det blir ett ingrepp över dagen.
Annars fortsätter töserna med sina framsteg. Hilda är helt fantastisk och underbar på alla vis, hon gör stora stora framsteg dagligen nu! Signe kommer efter i sin egen tid!
/M
Igår träffade vi en "magläkare" från Gastroenheten. En väldigt trevlig och mjuk dam som VERKLIGEN LYSSNADE på allt jag sa. Tyvärr finns det ingen magisk medicin som kan hjälpa Signes mage att bli ännu bättre, eller att få bort kräkningarna. Hon tyckte absolut att vi skulle fortsätta att köra helt mjölkfritt en låååånnnnggggg period till. Magen läker inte på ett dygn utan vi måste räkna med att det tar tid.
Hon tyckte absolut att vi snarast skulle få kontakt med både dietist och logoped. Dietisen för att hjälpa mig med hur jag skall tänka kring hennes mag/näringsintag. Än så länge följer hon sin kurva bra men nu när vi lämnat ersättningen och endast ger välling och lite gröt så undrar jag om hon kommer fortsätta växa så bra.
Logopeden skall hjälpa Signe med övningar kring att äta, kring att klara av olika konsistenser, kring att ha sked m.m. i munnen. Ska bli intressant att se vad det ger!
Idag var vi återigen in och träffade en barnkirurg för att diskutera hennes magbråck. Även om inte bråcket syntes när vi var där så var kirurgen helt inställd på att hon skall operera det inom en relativt kort framtid.
Troligtvis så kommer hon att kunna opereras här i Västerås. Hon är så pass gammal nu och väger så pass mycket att hon skall klara av en kortare narkos utan större narkosrisk.
Jag tycker det känns jätteskönt att slippa åka iväg, varesig det hade blivit Stockholm eller Uppsala. Förhoppningsvis så behöver vi inte bli inlagda här utan det blir ett ingrepp över dagen.
Annars fortsätter töserna med sina framsteg. Hilda är helt fantastisk och underbar på alla vis, hon gör stora stora framsteg dagligen nu! Signe kommer efter i sin egen tid!
/M

