Hur berättar man en hemlighet...

...tror att vi just har gjort det!

onsdag 20 juni 2012

Vlt-reportage och Skåneresa!



Söndagkväll satte min mamma och jag flickorna i bilen och påbörjade resan ner till skåne. Vi kom iväg vid sjutiden och framåt nio började jag starkt ångra det vi gett oss in på. Det var idel tårar och skrik med stopp som följd. 8 stopp blev det på hela resan. Vi kom fram strax efter två på natten.
Hilda skötte sig utmärkt. Hon hade svårt att komma till ro och somna på kvällen men med tanke på vilket oväsen Signe förde under första sträckan så är det inte alls konstigt. Signe hade det väldigt jobbigt första tredjedelen. Hon var inte alls bekväm i bilen utan mycket mycket missnöjd. 
Först framåt 11-12 på natten så gav hon upp och somnade. 
Hon vaknade upp en gång vid etttiden i full panik. Vi var tvugna att stanna för att kunna trösta henne. Dock somnade hon om vi kunde ta oss den sista sträckan hem.  
 Väl i säng så sov båda flickorna gott tills strax efter 8. 

För övrigt så har skånetrippen gått riktigt bra. Det är otroligt skönt att vi är flera händer som kan hjälpa till med flickorna.

Tyvärr fick vi ta bort mina föräldrars hund igår. En superfin kooikjerhundje på knappa tre år. Han har fått en väldigt ovanlig cancerform och det fanns inte mycket att göra.
Så himla trevlig hund. 
Vi kommer att sakna dig Svante! <3
Jag hoppas så att det finns ett liv efter döden och att speciellt de själar som inte fått leva hela sitt liv hos får chans att göra det någon annanstans!

I tisdags (igår) kom så reportaget i tidningen.
Eftersom jag är här nere så fick vi ladda upp VLT på deras hemsida. Tyvärr kan man inte se reportaget om man inte laddar hem deras tidning. Det ligger alltså inte med på deras hemsida.
Ett superfint reportage. Jag har inte något att anmärka på. Underbara bilder!! 


Här kommer lite fler bilder från sista veckan!

Vi börjar med Hilda i poolen! Pappa har varit så gullig och värmt upp den till hela 30 grader så Hilda stortrivdes i vattnet! 

En trött Hilda som gärna korvar omkring under natten! Så här såg det ut när jag var uppe med Signe i natt vid 4:a...

En glad Signe i sin nya matstol!

Matsolen i sin helhet!

Signe i mormors famn. 
Det är härligt att se vilken utveckling hon gjort senaste veckorna.
Nu kan tom mormor mata henne helt utan problem!

Hilda busar med morfar!

En tur på ICA Maxi. Hilda är alldeles för nyfiken för att kunna slappna av och sova... 

Signes EP har tagit ett stort steg i rätt riktning, åtminstone tills i går. Då hade hon nämligen ett tydligt anfall på morgonen, vilket var "längesedan" (typ en vecka iaf!) hon hade. Igår kväll kom ytterligare ett litet anfall. I natt hade hon ett rejält anfall på nästan 20 minuter (och jag min idiot har lämnat Diazepamet hemma, har ju inte behövt använda det tidigare men i natt hade hon faktiskt kunnat få en. Ska in till apoteket idag och se om jag inte har ett uttag till...).
Och i morse fortsatte det med ytterligare flera små men kraftiga anfall. Varade bara typ 10-15 sekunder, men kraftiga spänningar i kroppen och stora tårar.
Annars så pendlar humöret verkligen på lilltösen. Hon är antingen strålande glad och hur lätt som helst att få till skratt eller så strömmar tårarna och hon gnäller och är ledsen/arg. Jag tror att det är en biverkan på medicinen och det gäller nu att ha lite tålamod och hoppas att det går över med tiden. 
Ni kan inte tro hur mycket jag längtar till de blir lite äldre, det känns som om att det MÅSTE bli lite lättare när man (förhoppningsvis) kan kommunicera med dem båda.

Nu packar vi återigen bilarna för en tripp till mina föräldrars sommarhus i Hällevik, Blekinge. Där kommer midsommar att firas i lugn och ro (hoppas jag iaf!)
Lillebror Fredrik är på väg ner från Uppsala och kommer att vara med oss, det blir jättehärligt att ha honom nära oss så länge. Han är så duktig med flickorna och tar sig an dem både. Hilda brukar vara lite blyg i början med efter en stund så älskar hon att busa med honom. 

I VLT-reportaget så hänvisade man till min blogg, så om vi har fått några nya läsare som är intresserade att följa oss på vår (långa) färd i livet så vill jag hälsa er hjärtligt välkomna!!

Kram M

2 kommentarer:

  1. Maria, ska du till Hällevik på Listerlandet? Men jag finns ju så nära, i Bromölla! Hur länge ska ni vara där? Vi kanske hinner ses? Jag kan dock inte före den 29/6 då jag har huset fullt med släkt själv. Hoppas, hoppas det går att ses, jag tar mig lätt till Hällevik! Kramar! /A

    SvaraRadera
  2. Hej Maria!

    Guuuuu vilka söta tjejer du har! Vilka guldklimpar!!! Vilken kämpe lille Signe är o även ni! Ni gör det så bra! Ni e världens bästa föräldrar till Signe o Hilda!! De skulle inte kunna ha det bättre! Du/ni gör ett fantastiskt jobb! Heja er!!
    Tänker på er!

    Kram
    Therese

    SvaraRadera