Hur berättar man en hemlighet...

...tror att vi just har gjort det!

söndag 8 juli 2012

Borta bra men hemma...

Oj oj oj! Inte ett inlägg på flera veckor!
Jag har inte haft någon dator med mig och när man skriver inlägg på telefonen så tar det sådan hiskelig tid så jag har valt att avstå.

Hur skall jag sammanfatta våra sista veckor? Jag tror knappt det går. Det har varit underbart, jobbigt, fantastiskt, frustrerande osv. Glädje blandat med jobbiga stunder.

Vi var faktiskt bara nere hos mina föräldrar i Bjärred under två dagar, övrig tid har vi spenderat i Hällevik. Jag älskar verkligen att få promenera längs skärgården och känna doften av havet.
Mälaren som vi har närheten till här hemma är fin på sitt sätt men det slår inte havet.

Signe har gjort ENORMA framsteg. Ingen EP på länge, länge nu och så mycket skratt! Hon är så medveten om sin omgivning nu och hon tar in så mycket! <3
Maten går väl sisådär med henne, men vi kämpar på i rätt riktning.
Hon använder sina armar allt mer och försöker ofta hålla i nappflaskan själv. Hon orkar kämpa med sin nacke/huvud och hon älskar att stå upp och gärna hoppa.
Det har blivit många små filmsnuttar på henne under veckorna och några av dem bjuder jag på här nere! Med tanke på hennes bakgrund och allt hon har fått kämpa sig igenom så är det en sådan obeskrivlig glädje att se henne uppskatta livet på de sätt hon gör! Nu hoppas jag av hela mitt hjärta att det är "den här glada lilla Signe" som kommer att fortsätta kämpa med oss.

Här hemma väntade Wingbo-gungan (beställd i Tyskland, TACK IDA!, då den inte längre finns att få tag på i Sverige) på oss. Så nu är det hårdträning av nacken som gäller! :)
Om två veckor kör nästa period av Petö-träningen igång och OJ vad jag längtar! Jag behöver nya övningar till fröken!

Hilda har varit sitt vanliga glada jag tills för knappt två veckor sedan, då hon blev allt gnälligare och tog sig mot sitt vänstra öra hela tiden. Besök hos läkaren i Bjärred visade på kraftig vänstersidig öroninflammation. Pluttan! Penicillin i 5 dagar. Hon fick tom i 6 dagar då varesig jag eller min mamma tyckte att hon blivit helt bra. Av medicinen fick hon förstoppning, vilket även det påverkar hennes humör.
Behandlingen avslutades på söndagen och på onsdagen kom febern. På torsdagen fick vi ett akutbesök på Vårdcentralen i Sölvesborg och nu hade det utvecklats öroninflammation på BÅDA öronen. Ny penicillinkur, denna gång på 10 dagar....
Sedan har hon haft det jättejobbigt, feber i 5 dagar och VÄGRAR ta sin medicin. Morgon och kväll kan vi "gömma" den i vällingen med mitt på dagen är det helt hopplöst att få i henne den.
Måste ringa till vår läkare i morgon och diskutera vad det finns för alternativ.
I gårkväll var det otroligt kvavt här hemma och med lite feber i kroppen så var det alldeles hopplöst att få henne att somna. Först halv tolv igår kväll så orkade hon inte längre kämpa emot utan somnade till.
Hon är verkligen inte sig lik.... Hoppas kvällen blir bättre idag, och att vi får bra besked från vår läkare i morgon om hur vi skall göra!

Nu bjuder jag på lite videor och kort från våra semesterveckor i Skåne/Blekinge.
Tack bästa mamma och pappa för att vi fick komma och låna lite energi från er!

Hilda på restaurang!

Signe tränar!

Hilda träffar gammelfarfar Bengt!

Fyra generationer Celion's.

Gammelfarfar och Signe.

Signe gungar å njuter!

Hilda gungar och busar!

Sötaste Signe knäppte händerna så fint när hon skulle till och sova. Fråga mig inte hur hon lyckades med fint blev det! <3

Här har hon somnat!

Hilda med kusin Sebastian och morbror Niclas

Hilda i badkaret!

Å Signe i badet!

Signe har blivit SÅ duktigt på att få upp armarna till munnen.

Å så ett stort grattis till Nina och Magnus som blivit föräldrar till Evye! Här träffas kusinerna för första gången!
Ett stort grattis även till Niclas och Sandra som fick en påg en vecka senare!

Hilda busar med mamma!

PiratHilda handlar på Eko-hallen!

Hilda busar i lilla poolen!

Hilda hjälper till att gunga syrran!

Nöjd Signe på filten ute på gräset!

Signe på marknad!

BusHilda har varit på marknad. Just nu ska man leka "tittut" med ALLT!

Hilda och favoriten, min gamla monchicci! (stavas det så??)

Signe provar Wingbogungan för första gången!!


/M






1 kommentar:

  1. Åh, vilka fantastiska dagar ni haft här. Synd jag inte visste att du var kvar. Hade gärna setts! Underbara bilder! /A

    SvaraRadera