Hur berättar man en hemlighet...

...tror att vi just har gjort det!

söndag 5 maj 2013

Vinden har vänt..

Andningen är bättre... I morse visade kurvorna tydligt att Signe andades mer regelbundet och att hon drog ner mer syre i lungorna! Fortfarande en del små korta andningsuppehåll men klart kortare än tidigare..
Dock har hon haft en del smärtor idag. Mest troligt är det magen som strular. Hon får väldigt ont av penicillinet.. Ikväll har hon fått ett klyx med sond. Resulterade i en del avföring men det finns nog en del kvar.. Hon har varit lite orolig men så slog det mig att när hon opererade knappen i Stockholm så körde de väldigt mycket med varma handdukar mot magen. Nu har jag inga varma handdukar men jag har tagit två plasthandskar som jag fyllt med varmvatten och lagt mot magen och hon sover så lugnt och fint just nu. Får hoppas på en lugn natt så kanske vi snart kan få sova i egen säng! :)
Hon har tyvärr fått allt fler små kramanfall (epilepsi) så ev vill man kolla upp de innan man släpper hem oss. Vilket jag i och för sig skulle tycka vara skönt då jag är lite fundersam kring vad som händer i hennes huvud ibland...
Vi får se vad som sägs på ronden imorgon, viktigast av allt är att vi får ordning på hennes mage så hon inte behöver ha ont. Då tror jag nog att hon kan återhämta sig ganska fort.

Min underbara mamma kom upp idag igen, vi behöver hjälp med Hilda nu när jag är här.. Är så tacksam för all hjälp.. För en gångs skull så tar jag emot hjälp numera istället för att säga att jag skall fixa allt..

Å så tog Henrik hand om Signe idag så jag kunde få åka hem å pussa på Hilda lite!
Det gav mig massor med kraft och energi!

Nu måste jag sova så god natt till er alla där ute! Med hopp om en lång och lugn natt!
/M

2 kommentarer:

  1. Då hoppas vi verkligen att det har vänt nu å att ni snart får komma hem!!!

    SvaraRadera
  2. Underbart!!!!!! Älskar bilden!

    SvaraRadera