Hur berättar man en hemlighet...

...tror att vi just har gjort det!

torsdag 31 januari 2013

Tidsbrist...

Ja hur skall man hinna med något alls som arbetande tvåbarnsmamma där ett barn har speciella behov (läs; flera tider på sjukhus och hab per vecka)??

Nu har mina små hjärtan börjat dagis. Hildas inskolning började lite sisådär, hon var nämligen störtförkyld redan från dag ett. Vilket gjorde henne lite mer mammig än vanligt, och därmed mycket gnälligare än vanligt. Hon har gnällt och gråtit och hållit på den första veckan. Andra veckan gick hon måndag och tisdag men på onsdagen hade hon knappt sovit något alls på grund av en otäck hosta. SÅ hon fick vara hemma restan av veckan. Med resultatet att hon snabbt piggade på sig. Hon var precis lika underbar som vanligt under helgen och på måndagen kom kommentaren från förskolefröken; NU är Hilda frisk!! Sedan dess har hon haft jättekul på dagis. Hon går under smeknamnet Drama-queen eftersom hon kastar sig på golvet och pressar fram tårar varje gång jag kommer eller går men däremellan har hon riktigt roligt där! :)

Det har också gått riktigt bra med Signe. Hon accepterar dagis riktigt bra nu. Det märks att hon tar in mycket information och omgivningen för hon har "gått tillbaka" till att sova två gånger per dag. Sover ca en timme per gång.. Personalen håller på att lära sig trixet med å mata i knappen, men blandat resultat! Jodå, dem fixar det oftast riktigt bra men ibland kommer hon hem i nya kläder..

På tal om sömn så hade vi ett långt och givande möte med Signes neurolog för dryga veckan sedan. Det resulterade i sömndroppar (Theralene) till kvällen. Har väl funkat si så där... Men nog sover hon bättre under natten än innan, det är just första timmarna vid insomningen som hon fortfarande är lite svår.

Till min stora förtjusning så har tiden gått väldigt fort nu på slutet och om bara två dagar sitter vi på flyget på väg till en veckas semester på Grand Canaria!! Gissa om jag längtar...
Ska bli SÅ underbart med lite värme i kroppen. Har vi tur lämnar den envisa förkylningen vår familj för gott då också!

Har hunnit med två dagar på jobbet den här veckan. Oj, så mycket jag har att stå i där. Massor massor massor som jag ligger efter med... Men stegvis tar jag mig så sakteliga framåt!
Kul är det i alla fall!

/Kram M

1 kommentar:

  1. Vad jag blir glad att höra att det går bra på dagis för båda dina pärlor. De är så fina! Härligt att du kan vara DU och gå och jobba också. Vad det låter underbart med resan! (vi ska faktiskt också bege oss iväg snart, längtar!!)
    Stor kram!
    Anu

    SvaraRadera