Hur berättar man en hemlighet...

...tror att vi just har gjort det!

torsdag 19 april 2012

Energin återfunnen!

Tack snälla ni som stöttat med finfina kommentarer sista dagarna. Redan igår kände jag mig bättre och lite starkare igen. Idag känns det ytterligare lite bättre. Ni ska se att jag snart är "back in business" igen! :)

Idag har vi börjat medicinera Signe mot epilepsin. Ska bli spännande att se om det hjälper henne och hur hon påverkas av den framöver. Man börjar med en väldigt låg dos och trappar upp medicinen vartefter.
Vi har även satt in syrahämmare igen. Tycker att aptiten blivit lite bättre på förmiddagen, men den är fortfarande usel på kvällen. Igår kväll kräktes hon ner hela soffan, helt utan "anledning" ingen host, nysning, gäspning el liknande som ofta sätter igång en kräkning).

I förgår belv jag meddragen till badhuset. Vi var där tillsammans med Henrik, hans bror och flickornas två kusiner och farmor. Gud vad de tycker det är kul med vatten och bad!!! Är en fröjd att se dem!
Igår kväll fick jag äran att ta Hilda på hennes babysim. Nu fick hon för första gången prova dyka, eller ja hon fick gå under vattenytan lite snabbt. OJ vad sprallig hon blev efter! Tycker det är SÅ kul med vatten!!
När barnen somnat blev jag medlurad av två goa granntjejer till stans solarie. Jag tänkte att jag verkligen skulle ta det försiktigt så tog endast 15 minuter. Gissa vem som är röd som en kräfta idag!!
Brukar faktiskt klara 15 minuter, men det slog mig att jag ju knappt var ute i solen en endaste gång förra året då jag ju var i Indien hela sommaren, å där regnande det ju stor del av tiden!

Idag står det schemaläggning och souvenirjobb på agendan. Nu måste vi få ordning på schemat. Saknar fortfarande personal till restaurang och souveniren/entren. Börjar bli lite bråttom...
Å så får vi se om vi kan få till lite nya hyllor och möbler så vi får upp alla varor i souveniren inför öppningen.

Ut å njut i vårsolen!!

Kram M

4 kommentarer:

  1. Underbart att höra min vän! /M-E

    SvaraRadera
  2. Glädjande nyheter! Stora kramar!

    SvaraRadera
  3. Härligt att höra att du fått tillbaka lite energi. Imponerad av hur du orkar kämpa på hela tiden, klart att även din energi tar slut ibland. Kram Pernilla (spyken)

    SvaraRadera
  4. Det är helt underbar läsning!
    Varmaste kramarna från Annelie!

    SvaraRadera