Hur berättar man en hemlighet...

...tror att vi just har gjort det!

tisdag 15 november 2011

En lugn vecka..

Veckan som gått har varit lugn. Det är så skönt med dessa dagar då vi inte har något inplanerat. Lugnet gör också att Signe utveckas i positiv riktning.
De senaste dagarna har hon varit så glad, hon har börjat le på ett helt annat sätt än förut. Hon sitter själv i bebisstolen, och hon balanserar sitt huvud jättefint. Vi tränar på att stå korta stunder, och det blir några sekunder längre för varje dag som går.
Hon har dessutom kunnat sköta magen själv under ett par morgnar. Får strax se hur det går idag.
Helt underbara dagar med andra ord!

Även Hilda sköter sig. Hon har dock fått lite mer humör och blir riktigt ledsen ibland. Speciellt på kvällarna  när hon börjar bli hungrig och vi inte hinner fram med flaskan i tid. När Hilda blir ledsen så blir hon tröstlös, inte alls som Signe. Kanske är det för att man vet hur man skall tackla Signe när hon är ledsen. Hilda har ju varit en skinande sol fram till nu, så det är lite mer ovant att hon är ledsen...

Vill passa på att skicka stora grattishälsningar (även den här vägen) till min Skånska vän och hennes man som igår fick två fina flickor, födda av en surrogatmoder i Indien. Jag tänker på er och hoppas att ni mår bra och att ni kan påbörja pappersarbetet för hemresan så fort som möjligt!

Idag är det tremånaderskontroll hos sjukgymnasten! Signe har ju varit där flera gånger, men för Hilda är det första gången. Tror säkert att det kommer att gå hur fint som allra helst. Förhoppningsvis kommer vi hem med lite nya övningar till båda tjejerna!

Nu är det dags att börja dagen på allvar! (Klockan är strax efter åtta och Hilda sover fortfarande, Signe ligger i babygymet och sparkar för fullt! Underbara morgon!)

Kram till er alla!
/M

4 kommentarer:

  1. Blir så glad över att allt har lugnat ner sig för er! Härliga framsteg Signe gör nu! =) Lilla Hilda tycker väl att det har lugnat ner sig lite väl mycket o vill liva upp tillställningen lite! ;) Men att låta henne vänta mer en två sekunder på maten är ju lite taskigt... Lilla barnet svälter ju!! :D
    Ser fram mot lite nya bilder snart på underverken! (Du fattar piken va?! =P)
    Sköt om er o pussa tjejerna från oss alla här nere!
    Kram Ingela

    SvaraRadera
  2. Härlig läsning att ni får lite vardags lugn, så lugnt det nu kan bli med två små. Håller tummarna för att framstegen fortsätter för flickorna. Vilken fin bild, kan nästan inte förstå att mina har varit så små, tiden går för fort ibland. Kram Pernilla(spyken)

    SvaraRadera
  3. Är SÅ glad för att det finns lugna veckor nuförtiden hos er! Heja era tjejer, de är fantastiskt fina!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att höra att allt går så mycket bättre nu. Vad ni har fått kämpa, ni är otroligt starka tycker jag.

    Jag och min man befinner oss i startgroparna för vår ivf resa med allt vad det kommer att innebära. Jag förbereder mig också mentalt för att det kanske inte kommer att funka. (du vet, man ska ju hoppas.. men inte för mycket, och inte för lite. Det är svårt det där.)

    Jag har i alla fall hittat till surrugat.nu, och därifrån till din blogg. Det har varit häftigt att få följa er resa till föräldraskapet.

    Om du har lust att svara så har jag ett helt gäng frågor.

    Jag är nyfiken på hur ni hittade just den kliniken ni valde, tar gärna emot tips på vad du lärt dig på resans gång. Vad önskar du att du hade vetat helt enkelt?
    Är det vanligare med tvillingar när man gör ivf med surugat i Indien? (här i Sverige sätter de ju bara in ett ägg har jag förstått).
    Hur har det funkat med pappers exercisen för er del? (i Sverige alltså).

    Hoppas att du har tid och ork att svara.
    Vänliga hälsningar
    Saga

    SvaraRadera