Hur berättar man en hemlighet...

...tror att vi just har gjort det!

onsdag 25 maj 2011

Nervös väntan...

Dagarna springer iväg.. Veckorna rusar förbi.. Helt plötsligt befinner vi oss mitt i den period då jag tidigare bestämt att allt skall fixas..
"Vanliga föräldrar" funderar på när vagnen skall beställas, och när man törs köpa in kläder och liknande..
Jag har visserligen precis samma funderingar, men för oss är det otroligt viktigt att sätta oss in i varje litet dokument som måste följa oss genom vår kommande resa.. Det blir inte bara en utmaning att få hem barnen till Sverige i vettig tid, utan nu har det visat sig att det kommer att bli en ännu större utmaning att för oss att få bli föräldrar till våra barn!! Nog låter det märkligt, men jag har lite kontakt med ett par i Gävle, vars familjerätt och nu även tingsrätt är väldigt motsträviga... Jag hoppas så att vår familjerätt kommer att bemöta oss med förståelse och mänsklig empati. 

Början av veckan har spenderats i Ullared, så nu finns massor av bebisprylar och bebiskläder i vårt vardagsrum. Likaså har jag fått hem säckar med barnkläder från bästa vännen.. Måste få tid att gå igenom dem innan helgen! 
Jag (vi ) måste dock börja fundera allvarligt på vart alla saker skall få plats. Vi älskar vårt hus, men det är väldigt ont om just förvaringsutrymmen..

I morgon är vi lovade nytt UL!! Det ser vi verkligen fram emot, känns som om det har varit så tyst ett tag.. Men inga nyheter borde betyda bra nyheter i det här fallet!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar