Hur berättar man en hemlighet...

...tror att vi just har gjort det!

lördag 28 maj 2011

Allt är normalt...

Ytterligare en uppdatering dök upp igår. Allt ser normalt ut. Våra små sötnosar väger ca 1,2 kg nu! Igår gick vi in i v28+0..
Jag skypade med Rajashree och en läkare i torsdags och ni kan inte förstå hur STOR vår älskade SM är. Hon är verkligen jättestor, jag förstår inte hur bebisarna skall få plats i minst två månader till!

Nja, vår SM är verkligen gullig. Hon hämtade sin man så att jag skulle få hälsa även på honom. Hon ville väldigt gärna att vi skulle få träffa hennes barn också (hon har en dotter på 9 år och en son på 12 år), men det har skollov just nu och befinner sig hos hennes familj.
Hon lovade att vi skulle få träffa hela familjen när vi möts i Mumbai i sommar.
Det är så synd att de inte kan någon engelska alls. Jag hade så gärna velat bjuda hit dem längre fram.. Förstå vilken upplevelse det skulle vara för både dem och deras barn.
Vår SM berättade att hon nyligen hade flyttat hem till sin bror istället för att bo hemma. Detta för att bo lite närmre sjukhuset. Ett klokt val om ni frågar mig, för trfiken i Mumbai är inte att leka med!

Mamma och pappa har fyndat bebisskydd och babysitter på Barnens hus, som hade nyöppning i Malmö i torsdags. Jag är så tacksam för all hjälp vi får från alla håll och kanter!

Jag har även haft kontakt med familjerätten den här veckan. De var mycket trevliga och tyckte absolut att vi skulle kunna finna en lösning på vårdnaden framöver. Dock så rekommenderade hon mig att ta kontakt med skatteverket och fråga om inte de kunde skriva in H som vårdnadshavare på en gång. Tydligen så sker det i en hel del fall med barn som invandrar. Jag har dock inte haft tid att kontakta skatteverket efter det, men det öppnar onekligen upp för fler alternativ. Jag har inte läst eller sett något om det alternativet tidigare. Det kan ju vara så att de inte godkänner surrogatförfarandena och därför inte vill hjälpa till, men frågan är ju fri!

Snart dags att boka biljetter. Min tanke är att under nästföljande två veckor fixa med pass och visum. Är dock osäker på om jag kan ansöka om visum utan att ha bokat biljett, vad jag minns så var man tvungen att uppge alla flyguppgifter.. Det visar sig. Vore dock skönt att kunna vänta med flygbiljetten så länge som möjligt...

Nya tag och nya planer för veckan som kommer!

/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar