Hur berättar man en hemlighet...

...tror att vi just har gjort det!

torsdag 20 februari 2014

Oh, varför skriver jag inte oftare...

Känns som om jag missar berätta massor av spännande saker när jag inte skriver oftare, men nu försöker jag mig på ett kort sammanfattande inlägg.

Här har det varit sjukstuga. Först blev Hilda förkyld och Signe hakade snabbt på... Strax därefter blev Henrik också förkyld och han blev verkligen dålig! Flickorna tillfriskna och hinner väl vara friska 3-4 dagar innan Hilda vaknar på natten med 40 graders feber. Blev till att åka till jour-vårdcentralen dagen därpå. Hon fick antibiotika då läkaren misstänkte att det var på väg ner i lungorna.. Tog 5 dagar  innan febern gav sig.. Sen åkte jag dit.. Jag höll mig frisk länge men till slut tog immunförsvaret slut och förkylningen härjade.. Blev även jag rejält dålig men tack och lov vände de snabbt. Sen har vi hållt oss friska i flera dagar, tills idag då jag hämtar från dagis och Signe är allt annat än nöjd.. Väl hemkomna visade det sig att fröken hade nästan 39,4 graders feber.. Å så känner sig Henrik sämre igen... Så det går väl runt en vända till på oss nu!

MEN glädjande är att vi hunnit träna Petö hela två gånger denna veckan och jösses amalia vad duktig fröken är när hon bara vill! Problemet med Signe är dock, som alltid, att motivera henne tillräckligt. Just nu använder vi iPaden och hon är verkligen duktig med den. Hoppas verkligen att frökens förkylning flyr fältet fortare än kvickt så vi hinner träna hela nästa vecka också!

På måndag drar assistansen igång. Tror inte ni kan förstå hur skönt de kommer att bli! Har fått tag på två toppentjejer, det känns verkligen bra på en gång. Så får vi se hur vi klarar att anpassa oss att alltid ha en person "i släptåg". Tror att det svåraste för mig blir att släppa in någon i de som Signe och jag har.. Jag har ju alltid tagit henne i första hand och nu ska någon annan göra allt de jobbiga men även roliga med henne. Självklart är jag fortfarande där, självklart kan jag göra vad jag vill och hur jag vill med henne framöver, men jag säger bara att jag tror att det är just den biten som jag kommer att tycka bli svår. Att låte någon annan ta över.. Man är ju så van att själv göra liksom...
Nåväl, har lite förberedelser kvar att fixa.. Lite checklistor på dagliga rutiner och en arbetsbeskrivning.. Tack vare goa tjejer på "mina forum" så har jag några mallar att gå efter så det blir nog inte alltför svårt att få till.. Sen får man anpassa och fixa efterhand som jag landar i hur jag vill att det ska funka med en assistent i vårt liv!


Nåväl.. Håll tummarna att Signe piggar på sig snabbt så vi kan träna nästa vecka!

/M

1 kommentar:

  1. Älskar när dina uppdateringar kommer! Är så glad över Signes framsteg och hoppas att ni alla blir jättepigga i raketfart! Stor kram,
    Anu

    SvaraRadera