Hur berättar man en hemlighet...

...tror att vi just har gjort det!

söndag 8 december 2013

JAG MÅR BRA!

Jo, det är sant. Idag har varit en alldeles jättebra dag! Kanske för att jag fått lämna huset, kanske för att jag fått göra något som inte har med hemmet, familjen och jobbet att göra? Inte för att jag inte tycker om mitt hem, min familj och mitt jobb, utan mer för att jag behövde det. JAG behövde komma hemifrån och JAG har gjort något som jag tycker är kul!

Morgonen började med ett tidigt uppstigande och färd till Älvsjömässan i Stockholm. Årets största hundhelg och Svensk vinnarutställning. Idag fick jag äran att hjälpa våra goda vänner med att visa deras unga Kleiner Münsterlender. Denna unga helt ovana hund skötte sig utmärkt och jag tror att jag skötte mig ganska bra också! :) Tyvärr så ansåg domaren att denna vackra vovve var lite för hör och lite för valpig så vi var klara med vår uppgift ganska så snabbt! :) Men ÅH så kul det var, åh vad jag kan sakna utställningslivet. Tänk vad vi farit runt med Uno..
Sen hem, fodra hästarna och sen iväg... ...igen!

Mammalyx med fantastiska mammor/kvinnor från RBU (Riksförbundet för handikappade barn och ungdomar, där jag sitter med i styrelsen för RBU Västmanland samt har en sammankallande roll för våra Petö-läger). Eftermiddagen började med en brunch på en liten restaurang i Västerås. Gott och trevligt... Jag lär känna dessa människor allt mer för varje gång jag träffar dem och idag var det lite nya ansikten. För mig är det en härlig och smått fanstastisk känsla att sitta och diskutera maten/näringens eventuella påverkan på epilepsi och autism i över en timme med andra mammor som också vill sina barn det bästa! Att prata om sär-förskolornas fördelar och nackdelar gentemot "vanliga" förskolan. Att prata träning för våra barn.. Att prata och diskutera olika läkare.. Att bara lyssna på andras funderingar, tips och råd om vilka kamper man skall välja.. Jag uppskattar det, jag mår bra av det och jag är tacksam att jag får ta del av dessa människors välvilja!
Efter restaurangbesöket blev det stand-up-comedi med Måns Möller. Hans föreställning heter JÄVLA PAJAS - Det här skojar du inte bort...
Den handlar om han eget liv och hur hans tankegångar gick när hans pojk fick diagnosen Autism. Slående, klockren i vissa skeden, igenkännandet, sorgen, många skratt, glädjen av de små framstegen och helt enkelt en bra föreställning!
Tack RBU!

En snöig hemfärd senare har jag landat i soffan och matar nu Signe med välling i knappen inför natten. Snart dags å krypa ner själv men nu är jag glad att jag hann skriva ner några rader i bloggen!

Jag har dessutom rymt hemifrån förra helgen. Söndag till tisdag åkte jag till Ullared med mor min. Två härliga dagar men oj så trötta fötter senare så styrde jag kosan hemåt igen. Ett snabbt besök i Varberg på KOMIKAPP med nya julklappar till Signe och sen ett snabbt besök hos en go CP-mamma i Göteborg innan jag åkte hem. Jag har lärt känna denna vän genom FB och hennes dotter och Signe är väldigt lika i mycket. Hennes dotter är ett par månader äldre och helt fantastisk och underbar! Detta är en person som jag ser väldigt mycket upp till då hon har haft en väldigt tuff start, inte bara med sin sjuka dotter utan även med sitt liv i övrigt. När jag tänker på henne så inser jag att jag inte skall klaga över min situation.

Och idag klagar jag inte, idag mår jag bra! Fram för fler bra dagar! :)

/M 

2 kommentarer:

  1. Jag blev så glad för din skull!!! Kramar!

    SvaraRadera
  2. Vad skönt med bra dagar, jag hoppas att du har fått många fler bra dagar sedan detta skrevs och att ni får en härlig Jul.

    God Jul / Pernilla (Spyken)

    SvaraRadera