Hur berättar man en hemlighet...

...tror att vi just har gjort det!

tisdag 13 mars 2012

Glasögonen har kommit!

Så fick jag då det efterlängtade smset idag! Signes glasögon var klara att hämtas.
Innan det var det dock dags för återbesök på Astrid Lindgrens Barnsjukhus på Karolinska i Stockholm.
Signe gör sina stora framsteg hela tiden, men hon mår också lite kymigt däremellan. Sista veckorna har det varit väldigt mycket tårar, många timmars gråt på eftermiddagar och kvällar medan hon är pigg och glad på morgnarna & förmiddagarna! I söndags åkte jag tom in till akuten med henne men inget fel hittades. De ville lägga in henne för observation, men jag avböjde. Hon hade ju redan somnat gott i min famn och jag visste att hon skulle sova gott på natten och sedan må bra dagen därefter.. Åtminstone till kvällen närmar sig..
Nåväl, besöket hos läkarna i Stockholm idag gladde mig verkligen. Signe fick flera kommentarer om hur hon hade vuxit och vad fin hon var. Vi diskuterade en hel del kring hennes problematik med gnälliga/ledsamma kvällar, kräkningarna och att hon sover dåligt på dagarna. Det lät som om de alla (de var 4(!!!) läkare i rummet samtidigt!!! (Jag bara älskar Karolinska!), ville höja motståndet ytterligare i shunten. Dock verkar de verkligen vilja vara säkra på sin sak innan de ändrar något så de vill absolut ha en MR-rtg först. De vill att den skall göras inom en månad iaf, därefter kan man tänka sig att höja motståndet och planera för en ny rtg ett par månader senare. Läkarna var fullt uppdaterade på hennes ljumskbråck och skulle göra vad de kunde för att MR'n och bråckoperationen kunde ske under samma sövning. På så vis blir det "bara" en natt på BIVA för henne. Jag tror inte hon kommer att vara sådär jättenöjd över att bli inlagd igen, men det lär ju inte vara sista gången... :(
Och ja, för att få bra bilder måste man ligga still i ca 1 timme under MR-rtg'n, och det är därför Signe kommer att behöva sövas för att få bra bilder.

Åkte direkt från Stockholm till stan och tog oss till glasögon-affären. Underbara lilla söta Signe blev om  möjligt ännu sötare med sina "specialbeställda rosa plastglasögon från Italien!" (vi måste ju få det att låta speciellt!) Och vad hon har tittat!!!Redan i affären såg jag på henne att hon blev lite annorlunda, hon sträckte på sig och såg sig runt i affären. Hon tittade på expediten och tog verkligen in information. Tidigare har hon varit ganska ointresserad av andra människor och omgivningen.
I bilen hem somnade hon men det blev en kort sovstund för när vi kom hem vaknade hon ganska snabbt. Även här hemma har hon tittat och tittat och tittat och smilat! Hon har varit på ett strålande humör hela dagen. Framåt sextiden började hon bli rejält trött och då snor hon huvudet mot allt hon kommer av så då fick vi ta av glasögonen. I morgon blir en ny spännande dag för henne!

Annars är det lugnt för hennes del den här veckan. Nästa vecka blir dock rätt körig, då är det EEG, sjukgymnastk, BVC och infomöte på Habiliteringen.
Är så tacksam för all hjälp vi får och åker snällt på alla besök än så länge. Börjar dock bli irriterad över att vi inte fått träffa någon dietist eller logoped ännu, men det kommer väl när vi väl är överflyttade till Hab.

Hilda fortsätter charma alla i sin omgivning. Hon är duktig på att roa sig själv på golvet. Hon mår alldeles prima, hon äter ALLT som serveras och hon fullkomligt avgudar stunderna med pappa på bebis-simmet!!!

<3 Ett av mina hjärtan!! <3

Fick idag veta att riksdagen har röstat igenom att det skall tillsättas en grupp som förutsättningslöst skall utreda surrogat-frågans alla vinklar och vrår! Det behövs verkligen!Ska bli spännande att se vad som kan komma ur den utredningen, men jag har blivit förvarnad om att det kan ta tid innan det är klart.

När det gäller vår egen pappersexercis så har vi fått reda på att de INTE har fått något svar på den skriftliga delgivningen som skickades till Indien för tio (!!!) veckor sedan. Så nu kommer en god man att utses som skall försöka få kontakt med vår SM via telefon. Nu bad jag dem uttryckligen att be den Goda Mannen att kontakta mig så skall jag hjälpa till med den kontakten, jag påpekade flera gånger att det är av största vikt att vi inte förlorar mer tid nu. Men det lät inte som om hon brydde sig ett skvatt om att våra barn efter 7 månader i Sverige fortfarande är utan vårdnadshavare! Fortsättning följer med andra ord!


/M

6 kommentarer:

  1. Vilka söta små glasögon hon har fått :) Roligt att hon verkar gilla dem också!
    Suck för den långa vårdnadsprocessen...Något, som borde ha varit snabbt klart om de hade velat hjälpa er. Håller tummarna för er och hoppas att vi båda får en smidig process.
    STOR kram!!

    SvaraRadera
  2. Verkligen söta glasögon och skönt att hon gillade dem direkt. Blir så glad av att läsa att flickorna gör framsteg. Men så drygt att ni inte kommer någonvart med pappersexercisen. Kram Pernilla (spyken)

    SvaraRadera
  3. Laerke og Maria22 mars 2012 kl. 07:18

    Hej Marquise,

    Hyggeligt at læse om dine søde piger! Vi er to danske studerende fra antropologi på Københavns Universitet, som skal skrive speciale om surrogatmoderskab og særligt om at få barn ved hjælp af en surrogatmor i Indien. Vi er interesserede i at høre om de tanker og følelser, man har undervejs i processen, og om hvordan det i det hele taget er at få barn ved hjælp af en surrogatmor. Det er vores håb, at vi gennem projektet kan være med til at sætte mere fokus på emnet.

    Vi ville høre dig, om du kunne tænke dig at medvirke i projektet? Skriv gerne til os på laerkeriis@gmail.com, så kan vi fortælle mere om os selv og snakke sammen over mail. Du kan selvfølgelig være fuldstændigt anonym. Vi håber at høre fra dig!

    Bedste hilsner
    Maria Holten-Andersen og Lærke Pålsson

    SvaraRadera
  4. Hej jag är victoria Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal bröt han upp med mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom , Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavning som kunde hjälpa mig att stava för att få honom tillbaka, men jag är den typ som aldrig trodde jag stavade, jag hade inget annat val än att prova det, skickade jag stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att bli bra innan tre dagar att min ex kommer att återvända till mig innan tre dagar, kastade han stavningen och förvånansvärt den andra dagen var det runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans glatt igen. Sedan dess lovade jag att någon jag vet vem har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom till den enda verkliga och kraftfulla stavningskontrollen som hjälpt mig med mitt eget problem. email: {agadagaspiritualhome@gmail.comcom} du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans glatt igen. Sedan dess lovade jag att någon jag vet vem har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom till den enda verkliga och kraftfulla stavningskontrollen som hjälpt mig med mitt eget problem. emai{agadagaspiritualhome@gmail.com.com} du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans glatt igen. Sedan dess lovade jag att någon jag vet vem har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom till den enda verkliga och kraftfulla stavningskontrollen som hjälpt mig med mitt eget problem. email: {agadagaspiritualhome@gmail.com .com} du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
    1) Kärleksspel
    2) Lost Love Spells
    3) Skilsmässa Spells
    4) Äktenskapsstavar
    5) stava stavning
    6) Breakup Spells
    7) Bevis en tidigare älskare
    8.) Du vill bli befordrad i din Office / Lottery Spell
    9) Vill du tillfredsställa din älskare
    Kontakta den här stora mannen om du har några problem för en befintlig lösning
    genom {igadagaspiritualhome@gmail.com .com}

    SvaraRadera
  5. Jag läste en kommentar online av en Califonia-baserad journalist avslöjar hur hon hittar en pojkvän (Mr.Right) 2 månader efter att hennes ex pojkvän bröt upp.
    Jag skickar ett e-postmeddelande för att kontakta samma Oduduwa för att jag har dessa kraftfulla avsikter att saker kommer att fungera för mig, jag trodde på vittnesmål är det verkliga livet bevisar. Jag insåg att det skulle vara bra att dela här som jag vet att det kommer att inspirera andra också.
    lyckligt nog för mig kom jag över oduduwa-e-postkontakt på ett blogginlägg. Idag berättar jag med glädje och lycka till världen ... det här är ett av mitt livs mest glada ögonblick. Oduduwa Great-Love-Spell, Lunchade en stava på min vägnar för att återställa min ex-make med hans stavning av magi och kärlek-encharntment stavning.
    Jag är gift i över 6 år och det var så hemskt för att min man verkligen fuskade på mig och letade efter en skilsmässa, vi bröt upp före 3 månader sedan och vi kom tillbaka igen efter så mycket att tigga med fina gåvor av kärlek.
    Jag älskar min man så mycket. Jag kunde inte ha gjort någonting för att skada honom eller få honom att bli dålig längre ... jag ville bara ha honom tillbaka till att älska mig för alltid. idag lever vi båda lyckligt tillsammans. Jag älskar honom så mycket. Min poäng är att han var min första kärlek (åtminstone det är vad det känns).
    Jag är greateful och tacksam mot denna underbara man. Jag var först med rädsla för tvivel, men jag ger det ett försök och det fungerar för mitt gott. Jag är säker på att det här kommer att fungera för dig också, 100% säker.
    kontakta honom genom hans personliga misshandel dr.oduduwaspellcaster@gmail.com
    han har befogenheter att lösa följande förhållandeproblem
    * Love Spells Win-Back Ex älskare
    * Framgång och främjande magisk stavning
    * Lycklig charm - BUSINESS STAR
    * avdelningar - SKYDD HÖG
    * förbannelse upplösning
    * andlig rensning
    * Fruktbarhet magi - FRUKTER AV KVINNOR
    * dekretiserar magi, SPELL LOTTERI & VIN-SPEL SPELL
    Internet hjälper verkligen mycket till att ge snabb och brådskande lösning på livsproblem.
    här är Oduduwa personligt telefonnummer på Whatssap: +2348109844548 dr.oduduwaspellcaster@googlemail.com

    SvaraRadera
  6. Voyance de qualité et retour d'affection rapide / Tel/whatsapp
    : +229 60 69 74 96

    Meilleur voyant medium Papa MOUFOU l'un des marabouts les plus
    puissant en Afrique en partenariat avec un réseau vous aide à résoudre
    vos problèmes les plus rapidement possible tels que:

    .Retour d’affection
    .Fidélité
    .Désenvoûtement.
    .Dans le mauvais sort
    .Dans la magie noire ou blanche
    .Dans vos études ou examens
    .Développer votre activité
    • Chance dans les affaires
    • Protection du mauvais sort
    • Crise conjugal
    • Divorce
    • Attraction clientèle
    • Impuissance sexuelle
    • Infertilité
    • Maladies inconnues
    •Portefeuille magique
    •Valise magique

    Contact Maître MOUFOU :
    SiteWeb : https://www.marabout-sorcier-vaudou.com/
    E-Mail : maitre.sorcier.moufou@gmail.com
    Tél Bénin :+229 60 69 74 96 (Joignable aussi sur Whatsapp)

    SvaraRadera