Hur berättar man en hemlighet...

...tror att vi just har gjort det!

söndag 17 mars 2013

Energi, skratt, panik och andra tankar!

Energin kommer sakta tillbaka, ungefär i samma takt som solen & våren! Är solen framme så är jag pigg, gömmer sig solen så vill jag helst inte behöva stiga upp! Känns som en okej deal med tanke på att vi går åt rätt årstid.
Måste få berätta om en härlig helg med bästa tjejgänget! Vi är ett gäng som hållt ihop i över tio år, lite halvsporadiskt från min sida under en mellanperiod om jag skall vara ärlig. Livet har dragit mig i andra riktningar så jag har inte satt min gamla fina vänner i första hand, något jag saknat enormt i många stunder. Just därför känns det SÅ HIMLA HÄRLIGT att "tjejerna" faktiskt tagit tag i det själv och nu var vi iväg för att fira en av tjejernas 35-års dag! En tågresa i 1:a klass till metropolen Falun! :) VAD skall ni göra i Falun har allas frågor varit, mitt svar har varit; vet inte riktigt men vi kommer garanterat ha kul! Ungefär precis så blev det oxå! Men herregud vad vi skrattat, kom på mig själv vid flera tillfällen att jag tyckde det känndes precis som förr, när man va så där ung och pigg!
Ja, pigga var vi kanske inte för metropolen Falun hade 3 restauranger, varav en var abbonnerad. Vilket betydde att de andra två var fulla och det betydde att när vi väl ätit upp vår middag så fick vi lite gliringar om att de gärna ville åt bordet till flera nya matgäster... Snälla och uppfostrade som vi är så lämnade vi därför restaurangen långt tidigare än planerat och det slutade med att vi satt å tjattrade i vårt hotellrum, runt tio-tiden så började vi tre småbarnsmammor att gäspa i kapp och inte långt därefter så bröt vi upp för kvällen. Lite antiklimax, men ändå skönt att få sova. Hotellet hade verkligen sett sina bästa dar men det gjorde egentligen bara att vi hade lite mer att skratta åt.
En underbar helg och jag hoppas det blir många många fler liknande småresor framöver! :)
Henrik har haft flickorna helt själv och skött det med bravur. Han har ju visserligen haft hjälp av både sin mamma och sin moster så lite hjälp har han ju haft..
Men TACK snälla tjejer för de här dagarna! Ni har lyckats gräva fram mig från en djup grop!

Nu är det klart med avlösningen och Henriks moster går in och tar de timmar vi har. Det känns så otroligt skönt. Jag tror det komemr att bli helt suveränt att få lite extra hjälp av moster M. <3

Signe fortsätter att överraska och imponera! Med lite hjälp av den lite svenska stelbenta habiliteringens hjälpmedel (en stor och otymplig men faktiskt ganska mjuk och stabil korsett) och lite KP (Konduktiv pedagogig = Petö)-tänk så har Signe idag suttit helt själv genom att hålla i sig i den ribbstol som svärfar gjort till henne tidigare. Hon satt nog upp till en halv minut innan hon började tappa balansen. Jag är så stolt över hennes små och stora framsteg!! <3 Det finns på video men uppkopplingen hemma har strulat så jag har inte lyckats lägga upp den ännu.
Hon har varit på fortsatt strålande humör!

När det gäller jobbet och Kungsbyn så börjar paniken sakta göra sig påmind. Dagarna flyger iväg och det är snart bara en månad till öppning och vi har MASSOR kvar att göra!! Jag tror ärligt talat inte att vi kommer att fixa allt i tid i år. Jag hade hoppats på lite extra hjälp från mina goa föräldrar sista veckan men dem jobbar för fullt för tillfället så vi får väl se hur det blir med den biten!
Sista två veckorna i April skulle jag nog behöva jobba dygnet runt för å ens vara i närheten av att hinna bli klar med allt, men vi får se hur långt vi hinner! Natten har ju en del timmar oxå, sova kan jag göra när vi väl är i hamn med allt!
Jag har fått en del nya inputs (ideér) när det gäller Kungsbyns marknadsföring så nu bubblar det i hjärnan över hur vi skall kunna få hit ännu fler besökare!
Jag vill så himla gärna att vi skall lyckas med vår djurpark! Att vi kan visa på ett riktigt bra år, inte minst ekonomiskt!

Ja just det, vi har ju varit i tidningen. Artikel i aftonbladet blev riktigt bra. Jag har fått så fin respons från många vänner och bekanta. En ärlig berättelse!

Nu måste jag skynda mig! Kvällssysslorna kallar..
Kram till er alla och en extra puss till "tjejorna"!




 

2 kommentarer:

  1. Tack själv älskade du!!! En helg som kommer gå till historien! Lätt! Puss

    SvaraRadera
  2. Puss till dig Mia!!! /Mli

    SvaraRadera