Hur berättar man en hemlighet...

...tror att vi just har gjort det!

onsdag 15 februari 2012

Dop och lite annat!

I söndags döptes våra små juveler i Kungsåra Kyrka. Präst var Christian Thorborg, samma präst som vigde oss i samma kyrka för ca 1,5 år sedan.
Bästaste svärmor och bästaste mamma fixade och trixade så att maten och fikat blev till det bästa. :)
Tror nog att alla gäster gick därifrån väldigt nöjda!

Själv var jag inte till mycket hjälp då jag i två dagar innan dopet haft lättare ångest över vad Signe skulle äta, när Signe skulle äta och när hon skulle sova... Allt för att undvika att hon kräkts ner både faddrar och präst! Men inte hade jag behövt oroa mig... Hon skötte sig som en pärla i gudmor Annas famn. Även Hilda skötte sig perfekt. Blev lite ledsen när hon fick vatten på huvudet, men fann sig snabbt när prästen torkade henne och hon lyftes upp i luften för att titta på alla gäster!

Vill passa på att rikta ett stort tack till flickornas faddrar/gudföräldrar som genom sin närvaro på dopet valt att följa våra flickor lite extra under deras framtida liv! Flickornas faddrar är min syster Nina, min bror Fredrik, Henriks bror Nils och hans fru Anna.

Tyvärr blev det inga riktigt bra kort från kyrkan men jag bjuder på några hyfsade kort iaf.




Signe har fått feber sedan i går kväll och Hilda är väldigt snorig, så vi får se hur det kommer att utvecklas de närmsta dagarna..
Håll tummarna för att det är snabbt övergående! 

/M

3 kommentarer:

  1. Vilka vackra bilder! Det syns att det har varit en vacker dag för er. Och ja, sånt där med matning och sovtider brukar, konstigt nog, ordna sig.
    Hoppas tjejerna kryar på sig fort. Tänker på er ofta! Kramar!!!

    SvaraRadera
  2. Fina bilder och skönt att allt gick bra, minns att jag oxå oroade mig över kräk risken, men det gick också oväntat bra. Hoppas förkylningarna blir snabba och lindriga. Kram Pernilla (spyken)

    SvaraRadera
  3. Skönt att allt gick bra! Tror era flickor fått de bästa faddrar man kan få! =)

    SvaraRadera