Hur berättar man en hemlighet...

...tror att vi just har gjort det!

söndag 18 december 2011

Så bra, så bra!!

Det är så lugnt och skönt nu. Flickorna mår bara fint och utvecklas precis som de ska!
Hilda tar stora steg framåt hela tiden, och Signe kommer efter med lite mindre steg.

Vi tar dagarna i lugn takt, vi planerar inget utöver de läkarbesök och bvc-besök som vi måste åka på.
Jag har lyckats få till någolunda rutiner som gör att jag klarar mig själv med båda töserna under största delen av dagen. Det är först framåt eftermiddagen som jag är i behov av hjälp för då börjar oftast humöret svaja lite hos flickorna.
Jag har haft enormt stor hjälp av min svärmor som alltid ställer upp när det behövs. Stort tack till dig, Ulla!!
Ändå är det skönt att jag kan känna mig trygg i att vara själv med båda.
Det blir (naturligtvis) lite gnäll när jag är själv med dem, men de börjar vänja sig och jag börjar vänja mig! Jag känner flickorna riktigt väl nu och det är oftast lätt att gissa sig till vad de vill i olika situationer.

Vi kommer att spendera julen i Skåne! Det skall bli så härligt att träffa familjen och alla vänner där nere! Jag har verkligen saknat Bjärred på sistonde! ;)

Jag har äntligen färdigställt den här bloggen i bokform. Det har tagit många många timmar... Boken hade en begränsning på 100 sidor, och på det hann jag till slutet av Oktober. Huvudsaken är att jag fick med de största delarna av resan och av Signes sjukhusvistelse.
Jag kommer att fortsätta blogga, ffa om flickornas framsteg, om framtida problem och annat som kan komma att dyka upp. Dock blir inläggen allt mer utdragna över tid.

Båda flickorna har nu fått börja med smakprotioner. Det är en fröjd att se dem båda äta med hyfsad bra teknik och god aptit.

Idag kom det äntligen några snöflingor, det gör att vägarna blir smått farliga att ta sig fram på (med barnvagn) men det gör också omgivningen lite ljusare vilket verkligen behövs.

Tills nästa gång!! Sköt om er och ta det lugnt i julstressen!

/M

5 kommentarer:

  1. Hej Maria. Så skönt att läsa att allt e väl med er o era söta små sessor. Är väldigt intresserad av boken. Kommer man att kunna köpa den nånstans.
    Bamse kramar Rebecca
    Liza o Göran hälsar.

    SvaraRadera
  2. Blir så glad av att läsa att det är bra med er. Hoppas att ni får en härligt jul tillsammans och njut av snön, för här nere blir det nog ingen vit jul, tyvärr:-(
    Kul att höra att du kommer fortsätta uppdatera bloggen framöver, du är verkligen stark och inspirerande. God Jul /Pernilla (spyken)

    SvaraRadera
  3. Hej! Det måste vara så skönt för er alla att allt börjar falla på plats. Vad härligt att ni kan ta er ner till Skåne till jul. Jag förstår precis hur mycket du längtar "hem"... jag känner också längtan hem till Västerås och efter ER! Vi kommer förhoppningsvis fira jul tillsammans nästa år. Ska bli kul att se hur boken blev. Vad roligt för tjejerna att ha den då de blir större och kan förstå vilken resa de varit med om. Jag har ju börjat jobba i Gällivare nu, men på onsdag får jag åka hem till Kiruna och vara lite julledig fram till juldagen! Ta hand om er och ha en mysig jul. Kramar / Anna

    SvaraRadera
  4. Så härligt att läsa!
    Kul med jul i Bjärred, jag ska som vanligt tillbringa även min jul söderöver, hela vägen till trettonhelgen, men jag fuskar lite och jobbar några mellandagar, tåget till Köpenhamn går ju smidigt! Hoppas ni får en fantastisk jul och hälsa hela famlijen från mig så hoppas jag vi ses snart! Kram

    SvaraRadera
  5. Underbar läsning! Tänker på er ofta och slukar dina rader när de dyker upp. Ha en riktigt underbar Jul hemma i Skåne. Vi reser ju om en knapp vecka, annars hade jag gärna träffat dig i mellandagarna. Kika gärna in till min blogg om du är nyfiken på hur det går för oss!
    Stor kram!

    SvaraRadera